FANDOM

Witaj w Centrum Pomocy!
Witamy w Centrum Pomocy Wiki. Możesz tu znaleźć wskazówki dotyczące edytowania, pomoc w używaniu nowych narzędzi i porady na temat szukania wsparcia ze strony społeczności Wiki. Dowiedz się jak to zrobić i stwórz swoją nową społeczność Wiki!

InneEdytuj

Na początek:

Żeby edytować wybraną stronę, wciśnij Edytuj na górnym pasku. Gdy już edytujesz, pamiętaj o dobrym wyrażaniu się, wulgaryzmy i tym podobne są zakazane. By pogrubić jakiś wyraz lub zdanie, wciśnij B na pasku nadramką w której piszesz, a żeby tekst był pochyły, wciśnij I w tym pasku. Jeśli jakiś użytkownik napisze Ci wiadomość, wyświetla Ci się pomarańczowy pasek z napisem: Masz nową wiadomość (różnica z poprzednią wersją). By ją przeczytać kliknij na zdanie: różnica z poprzednią wersją. By odpowiedzieć, kliknij (na dyskusji) na górnym pasku w "Historia i autorzy" i tam zobaczysz kto Ci napisał. Kliknij w jego nazwę a potem (w górnym pasku) w "dyskusja", a następnie w "+" i wtedy piszesz.

Kolorowanie tekstu:

Aby pokolorować tekst, napisz przed nim: <font color=, a po znaku równania napisz wybrany przez Ciebie kolor po angielsku. Jednak gdy będziesz chciał mieć jakiś inny kolor, kliknij na ten link: Lista kolorów. Obok każdego z kolorów jest w nawiasie jego "nazwa" którą musisz dopisać do wcześniej wspomnianego kodu. Gdy chcesz zakończyć kolorowanie tekstu, na jego końcu wpisz </font>.

Przesyłanie plików:

Jeśli chcesz przesłać jakiś plik, wciśnij Prześlij plik w menu głównym. Pamiętaj, że nie można przesyłać obraźliwych plików. Ta Wiki przyjmuje jedynie takie formaty plików: png, jpg, jpeg i gif. Jeżeli chcesz umieścić gdzieś przesłany plik, zaznacz go i wciśnij Ab w pasku nad oknem z edycję.

Grafika:

Gdy tworzysz jakiś artykuł lub nawet swój własny profil, musisz wiedzieć kilka rzeczy o grafikach. Jeśli chcesz by grafika była po lewej lub po prawej stronie, wpisujesz najpierw jej nazwę np.: Grafika:025.png, potem dopisujesz do niej |thumb|(a tu wpisujesz left(lewo) lub right (prawo) albo też center (środek)). Następnie zaznacz to i kliknij na Ab w pasku nad oknem edycji. Jeśli chcesz zmienić wielkość pliku, wystarczy że dopiszesz do niego | i wielkość w px.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki